Norsk Affenpinscher Klubb

Velkommen til Norsk Affenpinsher Klubb - NAPK

• konstituert 14. september 2017

Norsk Affenpinscherklubb er raseklubben for affenpinscher.

Det er en nyetablert klubb som ble godkjent av NKKs Hovedstyre 19.10.2017. som medlemsklubb i NKK fra 01.01.2018.  Da overtar klubben forvaltningsansvaret for rasen Affenpinscher.

I de senere årene har affenpinscher-oppdrettere og -eiere følt et økende behov for å ha en klubb som kan konsentrere seg om denne ene rasen.

Særlig de senere årene har antall affenpinscher økt betraktelig både i Norge og i andre land. Nye utfordringer dukker dermed opp, men siden affenpinscher likevel fortsatt er en liten rase, er det ønskelig å beholde dens gode egenskaper og samtidig søke å unngå nye utfordringer spesielt når det gjelder helse. Slike ting vil NAPK jobbe for.

På hjemmesiden vil du kunne lese mer om affenpinscheren, dens historie, nyheter, aktiviteter for affenpinscher og informasjon om klubben.

Vi håper du tar deg tid til å lese om denne lille, men stadig mer poplære hunden.

Kom gjerne med spørsmål til klubben mht, innspill og ønsker.

Kontakt oss på post.napk@hotmail.com

Norsk Affenpinscherklubb sin logo